Manila – Bangkok

Plecarea din Manila a fost foarte ciudata. La aeroport (unde am ajuns mai devreme decit ma asteptam) pina sa intram in terminal o insa ne-a verificat biletele si pasapoartele, ne-a bagat la x-ray, detector de metale.. tot tacimul pentru a opri niste teroristi prosti. In terminal ne-am sucit de ne-a venit acru, nu am gasit check-in-ul pentru zborul PAL (Philippines Airlines) catre Bangkok cu toate ca asta era terminalul de internationale. Dupa ce am intrebat in stinga-dreapta, am aflat ca trebuie sa ies afara sa iau un taxi si sa ma duc la terminalul 2.. asta ca sa vezi ce conta ce scrie pe biletele alea de avion.

La terminalul 2, alta idiotenie.. jumatate este pentru zboruri domestice, jumatate pentru internationale.. evident ca taxi-ul ne-a lasat la alea domestice si nicaieri nu scria ca sunt 2 intrari separate. Ma rog, am facut check-in (o insa foarte acra cu toate ca zburam la business class), ne-am sucit pina sa gasim drumul spre gate, am platit 750 PHP taxa de "airport user", am trecut de pasapoarte si am frecat-o 1h in business lounge-ul PAL care arata mult mai rau decit ala de pe Otopeni.

Zborul a fost OK, un Airbuf 320 nou, papi bun (2 randuri de mincare si ca main dish aveam de ales intre pui, vita si peste), power adapter pentru laptop in scaun, in-flight entertainment-ul mai misto decit Air France, dar clar sub Cathay. Cele 3h au trecut foarte repede si am ajuns in Bangkok pe Suvarnabhumi.

Asta e prima mea vizita pe noul aeroport din Bangkok, care a fost pus in circulatie prin 2007. Pe afara arhitectura este foarte misto, dar la interior mai au de lucrat ca inca vezi fire, tuburi si alte smecherii. La pasapoarte a mers totul rapid, bagajul a venit repede (este unul din putinele aeroporturi unde tag-ul de priority chiar a contat pentru ca bagajele noastre au iesit fix primele). Am iesit afara, am scos bani de pe card pentru ca nu stiam cursul de schimb (ulterior am descoperit ca era un curs chiar ok in aeroport), am luat un taxi pina la hotel.

Cind iei taxi o tanti te intreaba unde mergi, scrie pe o hirtie care o dai soferului. Ne-a explicat ca trebuie sa platim aparatul + 50 THB si taxele de highway.

Pina la hotel taxi-ul a fost 450 THB (aprox 42 RON) si am mai platit inca 95 THB taxe de autostrazi.

Hotelul

Daca in Nov nu mi-a iesit cu escapada la Bangkok, acum am rezervat tot hotelul pe care l-am gasit atunci: FuramaXclusive Asok. Dupa impresile de mare hotel care le afisa basina de Mandarin Oriental la care am stat in Manila, Furama efectiv ne-a lasat cu gura masca: un boutique hotel super marfa, fara fite cu servicii impecabile.

Camera este mare, am plasma, dvd player, sistem de sunet, baie misto, internet, mic dejun la doar 59 EUR / noapte. Niste poze din camera sunt in galeria cu Bangkok. In prima seara ne-au adus fructe, suc proaspat, menajera mi-a strins lucrurile aruncate de mine prin camera si le-a aranjat frumos in dulap, cind trec prin receptie toti fac plecaciuni, zimbesc si-mi ureaza o zi buna.. ma simt beton. O chestie interesanta: pe canalul 24 la televizor vezi tot ce se intimpla in lobby.

Despre oras in numarul viitor.