Dezmat cu mile

American Airlines are in prezent cam cel mai bun program de Frequent Flyer, din pacate programul se schimba la sfirsitul lunii martie 2016, dar pina atunci am de gind sa-l abuzez din plin.

De ce este foarte bun programul? Pentru ca biletele cumparate pe mile sunt destul de ieftine in clasele premium (Business si First), iar pentru membrii Executive Platinum nu exista taxe la schimbarea sau anularea biletele. Practic poti sa cumperi un bilet pe mile si sa-l schimbi de 100 de ori sau chiar sa-l anulezi (si sa-ti primesti integral banii si milele cheltuite) cu pina la 24h inainte de data zborului, fara sa platesti alte taxe.

In general programul AAvantage are o rata foarte buna de cistig pentru zborurile long-haul, dar la sfirsitul lui 2015 au venit cu o oferta foarte buna de cumparat mile, care cu tot cu bonus au iesit la un cost de aprox 1.8 centi/mila.

Profitand de aceasta oferta mi-am cumparat niste mile si am rezervat mai multe bilete pentru mine si prieteni. Citeva zboruri pe care le astept cu interes:

Bilet 1

New York (JFK) - Los Angeles (LAX) cu American Airlines in First Class (A321T)

Los Angeles (LAX) - Hong Kong (HKG) cu Cathay Pacific in First Class (777-300ER)

Hong Kong (HKG) - Bangkok (BKK) cu Cathay Pacific in First Class (777-300ER).

Am platit 67500 mile + US$34. La 1.8 centi / mila rezulta un cost de US$1249, in realitate a fost mai putin pentru ca mai aveam mile American strinse din zborurile din anii precedenti.

Pe bani acest bilet costa "doar" US$12.475 (one-way) sau US$20.830 (return).

Bilet 2

Pentru ca American Airlines este partener cu Etihad, am reusit sa gasesc si un loc pe ruta Abu Dhabi (AUH) - New York (JFK) in First Class pe un zbor operat cu A380.

Ca sa vedeti de ce First Class-ul de la Etihad pe A380 este cel mai bun produs existent pe piata, urmariti filmul de mai jos.

Cost bilet: 90.000 mile + US$38.26 = US$1658.26. Cost bilet pe bani, US$9154.

Pentru ca biletele pe mile se dau foarte repede si in general exista doar citeva locuri pe fiecare zbor, trebuie cumparate din vreme, in general cu 330-355 zile in avans cind se introduc in sistemul de rezervari. Zborurile de mai sus vor avea loc Oct 2016 si acum urmaresc niste zboruri pentru Februarie 2017 cind vreau sa ma intorc din Australia tot cu Etihad in First Class sau Business Class:

 

  • Lucian F

    Hi Tim.

    Ce se intampla din martie? M-ai facut curios. Eu am gold cu United (ex platinum Continental, ex platinum KLM) si sint destul de multumit de beneficii - nu atat bilete pe mile (n-am luxul tau sa-mi pot permite sa planific ceva cu mai mult de o luna in avans :) cat merchandise awards (cam 0.6c/$ cu un catalog bunicel, mi-am luat un SLR, un Apple TV si inca ceva chestii casnice). Inflight services suck, insa *A (LH) compenseaza. Merita migratul la AA/OW?

    Lucian

    • Tim

      For some reasons nu am vazut notificarea de comentariu, decit dupa 2 luni :P

      In martie AA creste pretul la biletele pe mile (in principiu la clasele premium), iar de la jumatatea anului trece la un model de mile bazat pe pretul biletului platit.

      Trecerea de la *A la OW tine in principal de pattern-ul tau de zboruri. Eu zbor foarte mult Asia cu Qatar/Cathay, iar tot ce zbor spre US o fac cu British si AA. Europa este LH, dar status nu faci din zboruri europene.

      Sunt top tier si pe British (Gold) si pe AA (desi sunt in aceiasi alianta) pentru ca pe British pot sa-mi suplimentez nr. de mile transferand puncte de pe credit-card, deci pot sa cumpar mai multe bilete. De citiva ani zbor doar business class pe long-haul, iar cind dai o caruta de bani conteaza ca Business class-ul Qatar/Cathay este multe clase peste Air France.

      Pe AA sunt Executive Platinum pentru ca-mi imi plac beneficiile de a nu plati pentru anulare sau schimbare de zboruri (la BA costa 35 EUR orice cancellation desi sunt top tier), nu au taxe aberante (fuel surcharge) si faptul ca pot sa bookez zboruri cu Etihad. In general imi bookez zboruri cu 12 luni in avans, dar cind se contorizeaza planurile sun si modific zborurile de dracii le ia.